Бизнес хонорис кауза - признание за достойни работодатели, които променят средата
Кампания на “24 часа” за социално отговорните компании в България
“Бизнес Хонорис Кауза” e новата национална информационна кампания, която вестник “24 часа” стартира. Тя е за социално отговорно предприемачество и чрез нея ще отличим добрите практики в сферата на корпоративната социална отговорност и изграждането на работодателска марка. Основни партньори на кампанията са “Кауфланд” и Българската банка за развитие.
“Бизнес хонорис кауза” ще представя пред обществото онези български компании, които мислят не само за своя бизнес, но и за устойчивото развитие на икономиката, подпомагането на местните общности и повишаване качеството на живот.
В края на годината ще отличим постижения в различни категории:
- Развитие на човешкия капитал и условията на труд
- Опазване на околната среда
- Повишаване на качеството на живот в града/общината
- Принос за развитието на образованието
- Подпомагане на хора в неравностойно положение
- Развитие на гражданското общество и др.
- Меценатство и култура
- Принос в борбата с COVID-19
- Развитие на културно историческото наследство и духовност
Кампанията стартира през март във вестника и сайта 24chasa.bg.
Право на участие в конкурса има всяка българска фирма
без значение от мащаба - малка, средна или голяма. Кандидатстването ще става през сайта 24chasa.bg, където фирмите ще трябва да попълнят обикновен формуляр.
Редакцията на “24 часа” ще се свърже с номинираните компании и ще разкаже за техните инициативи и проекти в сферата на корпоративната социална отговорност.
Всички номинирани компании ще бъдат допълнително представени и в Алманах на отговорния бизнес, който ще бъде разпространен заедно с “24 часа”.
Част от целогодишната ни кампания ще бъдат и мастър класове - онлайн лекции от 60 минути, в които топ мениджъри на социалноотговорните компании ще споделят опита си. Съветите им ще бъдат насочени към студенти и млади хора в началото на своето кариерно развитие.
В края на годината кампанията ще приключи с тържествена церемония по отличаване на достойните работодатели с титлата “Бизнес хонорис кауза”, която включва статуетка (кадуцей - символа на съзидателната сила) и грамота. Наградите ще бъдат определени от компетентно жури, което ще разгледа всички постъпили кандидатури през годината и ще отличи най-достойните сред тях по ясни и публични критерии.
Вече 30 години
“24 часа”
подкрепя умни
хора и смислени
каузи
Като показва постиженията им. “Достойните българи”, “Лекарите, на които вярваме”, “Вдъхновителките”, “Големите малки”, “Отличниците на България”...Това са част от най-утвърдените национални кампании на “Медийна група България”. В тях разказваме истории, показваме добрите примери, отличаваме най-достойните. Хора и фирми, които се грижат не само за личния си успех и печалба, а дават добавена стойност на живота ни като общество.
Пандемията от COVID-19 доказа, че дори и във времена на криза, когато бизнесът трябва да мисли за собственото си оцеляване, фирмите намериха начин да бъдат полезни на всички. Милиони бяха дарени в борбата с коронавируса. Това на практика напълно доказа достоверността на световното проучване на Edelman от юли 2020 г., според което над 80% от хората очакват от бизнеса да реши както личните им, така и обществени проблеми.
Над 60% от анкетираните посочват бизнеса като надежден източник на информация и защитник с влияние върху глобалните процеси, дори при пандемични кризи.
По данни на Българския дарителски форум през 2019-а - още преди пандемията и последвалата криза, обемът на даренията от компаниите у нас е възлизал на внушителните 41 709 278 лева. Спрямо 2018 г. има ръст на дарените от бизнеса средства от 14%.
Приоритетно
фирмите
подкрепят
развитието на
деца и млади
хора,
като инвестират в сферите “Образование и наука” и “Социална подкрепа”. На следващо място са каузите, свързани с опазване на околната среда.
Политиките на все повече компании следват убеждението в смисъла и ползата от корпоративната социална отговорност. А системните усилия на бизнеса да подкрепя национални обществени кампании, местни общности и каузи водят до сериозни промени в средата. Според проучване на Българския дарителски форум компаниите подкрепят каузи, зад които обществото е обединено.