С национална конференция стартира вторият етап на инициативата на “24 часа” и VIVACOM “Образование 4.0”

С национална конференция стартира вторият етап на инициативата на “24 часа” и VIVACOM “Образование 4.0”

България е в топ 3 на държавите, които се справиха добре с образованието в условията на пандемия. Много други страни гледат какво правим и копират. Това заяви основателят на платформата “Уча.се” Дарин Маджаров на национална конференция от втория етап на проекта на “24 часа” и VIVACOM “Образование 4.0”.

При спазване на противоепидемичните мерки на 17 септември в НДК се събраха ръководители на образователната система, учители, родители и ученици. Дискусията бе за поуките от дистанционното обучение по време на извънредното положение през първата половина на 2020 г. и за възможностите за по-нататъшна дигитализация на образованието. 

Наистина успяхме за разлика от много страни в Европа, каза министърът на образованието Красимир Вълчев. Според него ключът към успеха е веднъж в започналата навреме подготовка за дигитализация, но и това, че в България е била разрешена пълна децентрализация на ползваните платформи, което е направило максимален обхвата на онлайн училището. 

Дарин Маджаров обясни: “В продължение на 5-6 г. ние приличахме на футболисти, които се готвят за мач, а той все не идва. Изведнъж мачът трябваше да се играе и ние показахме невероятни неща”. Маджаров разказа как след началото на пандемията му се обадил богат румънец да пита как се справя България. Оказало се, че в Румъния няма почти никакво дигитално съдържание, докато българската система е била подготвена веднага да мине в онлайн режим. “Беше момент за гордост. Защото тези добри резултати сме си ги изработили и сме си ги заслужили, защото последните години работихме здраво”, заяви Маджаров. 

Столичната община започва нов проект за създаване на училищен облак, съобщи Генчо Керезов, зам.-кмет на София по дигитализация. В проекта участват столичните 119-о, 125-о, 138-о, 15-о, 19-о, 44-о, 61-о, 8-о, 83-о, 88-о, 90-о, Втора английска гимназия и Националната финансово-стопанска гимназия. Според Керезов учениците ще започнат сами да генерират съдържание, не само да приемат готовото. Така те ще придобият умения за решаване на проблеми. 

Трябва да благодарим на учителите и на учениците и да ги поздравим за трансформацията, която извършиха заедно по време на извънредното положение, защото това, което направиха, е революция, каквато не се е
случвала в българското образование от създаването на Априловската
гимназия, каза издателят на “24 часа” Венелина Гочева.

Обзорен репортаж за конференцията със снимкова галерия, видео материали от основните изказвания и презентации вижте на 24chasa.bg тук